sobota, 31 grudnia 2016

♡ Lista książek, które musisz przeczytać w 2017 roku ♡

W poprzednim roku wpis z listą moich książkowych propozycji zyskał dosyć spore zainteresowanie, dlatego postanowiłam zaproponować wam kolejne propozycje żebyście mieli co czytać w nadchodzącym roku haha. Rok 2016 pod względem czytelniczym był dla mnie dosyć interesujący. Niestety nie udało mi się przeczytać wielu książek, ale wśród przeczytanych znalazłam parę prawdziwych perełek, które chciałabym dzisiaj wam zaprezentować.
Uwielbiam książki romantyczne, dlatego moją listę  proponuje szczególnie dla osób też z tym upodobaniem z wyjątkiem Nerve'', które powinno spodobać się dla każdego. Mam nadzieję, że moje propozycje wam się spodobają.
Zapraszam także do mojego poprzedniego książkowego wpisu z propozycjami na 2016 rok. One także są warte przeczytania: KLIK
Książki z cyklu Dimily"
Tutaj pragnę wymienić jedną historię, która posiada 3 części. 
1. Czy wspomniałam, że Cię kocham?
2. Czy wspomniałem, że Cię potrzebuję?
3. Czy wspomniałam, że za Tobą tęsknie?
Książka głównie opowiada o miłości, która nigdy nie powinna się zdarzyć. 
Eden ma spędzić kolejne wakacje u ojca, którego nie widziała przez trzy lata. Po rozwodzie rodziców przeprowadził się do Kalifornii i rozpoczął zupełnie nowe życie. Dziewczyna zjawiając się u ojca musi nawiązać z nim kontakt, z jej macochą oraz z jej przyrodnimi braćmi. Na początku nie jest zadowolona z miejsca jej pobytu. Nie wie jak dogadać się z najstarszym z braci - Tylerem, który z całych sił pokazuje, że nikt jej tu nie chce. Po pewnym czasie udaje jej się dotrzeć do chłopaka, jednak także się w nim zakochuje. Obydwoje wiedzą, że ta miłość nie może się zdarzyć, czy jednak uda im się stłumić swoje uczucia?
Zdecydowanie seria jest godna polecenia. Jest wiele niespodziewanych sytuacji, postaci czy zachowań. Zdecydowanie jest to mój numer jeden! ♥
Chłopak, który zakradł się do mnie przez okno''
Książka opowiada o nastoletniej Amber, która wraz z bratem stara się pozbierać po traumatycznych wydarzeniach z ich dzieciństwa.  Jedynymi osobami, które mogą ją dotykać to jej mama, jej brat Jake oraz najlepszy przyjaciel jego brata: Liam. To  właśnie on codziennie przez już osiem lat zakrada się do niej przez okno i wraz z dziewczyną zasypiają w swoich ramionach. Amber przy nim czuje się bezpiecznie i zapomina o smutnych sytuacjach z przeszłości. W nocy chłopak jest dla niej niezwykle miły, a natomiast w dzień zachowuje się jak zupełny dupek. Jake natomiast nic nie wie o danej sytuacji jego bliskich osób, a sama Amber boi mu się powiedzieć gdyż, jest za bardzo opiekuńczy w stosunku do niej.
Czy dziewczynie uda się rozpocząć normalne życie bez patrzenia wstecz? Czy z dziwnej znajomości wyniknie coś głębszego? Co naprawdę wydarzyło się osiem lat temu oraz co się stało, że dziewczyna jest dla innych nieufna? - tego wszystkiego dowiecie się w lekturze Kirsty Moseley
Ten jeden dzień''
Po wielkim sukcesie Zostań jeśli kochasz'' Gayle Forman postanowiłam skusić się na inne dzieło tej pisarki. Nie zawiodła mnie książka ,,Ten jeden dzień'', Szczerze mówiąc spodobała mi się nawet bardziej. Allyson za sprawą jednej decyzji i jednej osoby rozpoczyna niespodziewaną jednodniową podróż do Paryża z młodym aktorem Willemem u boku. Główna bohaterka nie zdaje sobie spawy, że nadchodzący dzień będzie pełen ryzyka i emocji oraz, że nadchodzące 24 godziny mogą zmienić jej życie na dobre.
Książka jest pełna ciekawej akcji. Jak do niej usiądziesz to nie zamkniesz jej do póki nie skończysz ostatniej strony. Myślę, że uwiodła mnie przede wszystkim tym, że akcja odgrywa się jak dla mnie w najpiękniejszym mieście na świecie. W dodatku, że tak powiem książka zaczyna się od Szekspira, którego twórczość bardzo podziwiam. Uwielbiam także gdy utwór literacki skłania do refleksji. Gayle pisała bardzo mądrze i to właśnie z tej książki pochodzą moje ulubione cytaty. Mimo, że uwielbiam tą książkę muszę stwierdzić, że druga część ,,Ten jeden rok'' jest zdecydowanie nudniejsza. Mam wrażenie, że tak jak w przypadku Wróć jeśli pamiętasz'' była pisana na przymus. Wiem jednak, że po przeczytaniu pierwszego tomu koniecznie trzeba przeczytać drugi, żeby dowiedzieć się co tak naprawdę stało się tamtego dnia w Paryżu.

Rodzimy się w jeden dzień. Umieramy w jeden dzień. W jeden dzień możemy się zmienić. I w jeden dzień możemy się zakochać. Wszystko może się zdarzyć w ciągu zaledwie jednego dnia."
,,Nerve"
Myślę, że połowa z was słyszała o filmie Nerve" w roli głównej z Emmą Roberts. Szczerze, obejrzany zwiastun bardzo mile mnie zaskoczył więc sama postanowiłam obejrzeć film. Tym razem postanowiłam najpierw jednak przeczytać książkę żeby móc ją następnie porównać do ekranizacji. 
Czytanka opowiada o niebezpiecznej grze, w której uczestnicy muszą wypełniać różne zadania w zamian dostając prezenty ich marzeń. Wybierając wyzwanie odgrywają daną im scenkę przed kamerami. Głównym celem jest dotarcie do finału, w którym można wygrać nowe ferrari czy podróż dookoła świata. Z czasem, także wyzwania stają się coraz ciekawsze a graczom coraz ciężej zrezygnować bez utraty kolejnych ekskluzywnych nagród. Nie wszystko jednak wygląda tak pięknie. Obserwatorzy" śledzą każdy ich ruch a aplikacja na telefon kontroluje uczestników oraz kradnie ich dane osobowe wkradając się m.in. na ich portale społecznościowe.
Szczerze mówiąc, książka przypadła mi bardziej do gustu. Czytając ją wyobrażałam sobie te wszystkie wyzwania zupełnie inaczej. W filmie oczywiście zostały one nieco pozmieniane oraz jedno z nich wyglądało zupełnie inaczej. Z jednej strony rozumiem bo nie było by ono korzystne dla filmu. Mam mieszane uczucia co do porównania powieści do filmu, ale jedno jestem pewna. Jak dla mnie zdecydowanie lepiej przeczytać książkę niż obejrzeć ekranizacje, a nie zawsze się z tym zgadzam.

Jeśli macie jakieś pomysły na przyszłe wpisy, które chcielibyście u mnie zobaczyć, to piszcie swoje propozycje w komentarzach. Na razie się z wami żegnam. Do następnego wpisu ♥

A wy lubicie czytać książki?
Chcielibyście więcej recenzji?

22 komentarze:

  1. ,,Ten jeden dzień'' polecała mi koleżanka, a ,,Chłopak...''kuzynka. Jak na złość ilekroć mialam ochotę je kupić, to nie były dostępne. Jeśli chodzi o pozostałe, nie znałam wcześniej, a po twoich krótkich recenzjach muszę stwierdzić, że w nowym roku biorę wszystkie pieniądze i jadę wykupić Empik. hahah.

    julia-skorupka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh. zachęciłaś mnie do przeczytania 'Chłopak..' - osobiście lubię tajemnice w książkach ♥ Bardzo, ale to bardzo lubię czytać książki, lecz co zastąpi filmy? Jak dla mnie to filmy są lepsze, ale książki... Uwielbiam biografie artystów scenicznych, kilka takich książek posiadam :) Raczej w tym roku już nic nie kupię, kończy się za mniej niż 6 godzin... Ups, trzeba było pomyśleć wcześniej.
    No to udanej lektury innych książek :D Wesołego Nowego Roku :) zapraszam do mnie (http://blogomoichzainteresowaniach.blogspot.com) Miłego Sylwestra ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś u mnie polecona :)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuje za polecenie i cieszę się, że zachęciłam do przeczytania jednej z moich propozycji ♥

      Usuń
  3. "Ten jeden dzień" miałam okazję czytać. Bardzo przypadła mi do gustu. Jeśli chodzi o pozostałe to niestety ich nie znam, więc nie mogę się wypowiedzieć na ten temat :) Na którymś blogu z kolei widzę, że polecana jest książka "Nerve', więc chyba czas po nią sięgnąć :)
    Z przyjemnością będę obserwować bloga. Życzę dobrego, Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. 3 książki mam zamiar przeczytać, bo akurat mam je w bibliotece szkolnej!

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja chętnie czytam książki, gdy tylko znajdę na to czas :)

    Pozdrawiam ;)
    Tak Po Prostu BLOG [klik]
    Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam trylogię DIMILY! Traf chciał, że mam ostatnią część w prywatnych zbiorach, ale pozostałe dwa również sobie zakupię jak przyjdzie czas i pora. Co do powieści Forman - czytałam. :) Nawet dość mi się podobała chociaż drugi tom bardziej przypadł mi do gustu, widziany z perspektywy chłopaka. Podobnie było z Zostań, jeśli kochasz :)
    A Chłopak, który... mam zamiar poznać w tym roku, może się uda, że jeszcze w styczniu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S Zapraszam cię do siebie na konkurs ;)

      Usuń
    2. Właśnie zdania co do książek Forman są podzielone. Niektórzy lubią pierwszą część, za to inni preferują zdecydowanie drugą :)

      Usuń
  7. Bardzo podoba mi się ta książka "Ten jeden dzień" ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety w 2016 roku odpuściłam sobie czytanie. W ciągu całego roku przeczytałam maksymalnie pięć książek. Recenzji dla mnie nigdy nie jest za mało.
    Odwdzięczam się za każdy szczery komentarz.
    Pozdrawiamz podlasia,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno wezmę się za którąś z pozycji ;)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nspewno przeczytam super post

    OdpowiedzUsuń
  11. Hmm... Zaciekawiłaś mnie ostatnią książką. Nigdy nie słyszałam o tym tytule, ale wydaje się być czymś zupełnie nowym i interesującym.
    Ciekawie zapowiada się "Chłopak, który ...", gdy przebrnę przez swój stos książek, z pewnością po niego sięgnę :)
    Pozdrawiam, kochana :*

    blogtylkodlamnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja bardzo chciałabym przeczytać książkę Nerve, film mi się podobał, a wydaje mi się, że książka będzie jeszcze lepsza! Niestety nie mogę sobie pozwolić na jej zakup, muszę czekać aż się w jakiejś bibliotece pojawi :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Dodałam je do swojej listy "do przeczytania" :D

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa lista :)
    http://nazywamsiemilena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety nie miałam okazji czytać żadnej z tych książek. Może w nowym roku się skuszę. Lubię czytać, jednak ostatnio przez brak czasu nie robię tego zbyt często.
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubie czytać, ale niestety mam niewiele czasu :(
    OnlyDreams

    OdpowiedzUsuń
  17. Wydają się być ciekawe :)


    Zapraszam do obserwowania:
    Klaudencja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuje za każdy miły komentarz
♥ Spamy i brzydkie słowa nie są tolerowane

Jeśli podoba ci się tutaj: zostań na dłużej i zaobserwuj