środa, 27 stycznia 2016

Jak dbać o siebie zimą? ❄

Przechodzimy teraz najzimniejszy okres czasu w całym roku. Szczególnie w zimę nasze ciało potrzebuje naszej pomocy biorąc witaminy czy smarując nasze ciało specialnymi kremami. W tym poście chcę wam przedstawić kilka moich propozycji, które warto wykorzystać w zimniejsze dni, żeby nasze ciało było zawsze w dobrej kondycji.
PIELĘGNACJA
Ja osobiście w zimę nie mogę się obyć bez pomadki do ust. Gdy jest zimno moje usta strasznie pękają, dlatego warto zainwestować w pomadkę czy wazelinę do ust pamiętając, że nie można na wietrze oblizywać ust! Jednak to nie jest jedyny problem. Ręce w zimę stają się strasznie suche, dlatego należy chociaż raz dziennie smarować je kremem. Wieczorem po kąpieli warto także posmarować cełe ciało mleczkiem, kremem czy balsem jeszcze na mokre ciało, żeby jej nieprzesuszyć.

CIEPŁA ODZIEŻ
Myślę, że wszyscy wiemy, że w zimę trzeba ubierać się bardzo ciepło. Czy jednak wszyscy się do tego stosujemy? Nie zapominajmy o szaliku, który powinien zakrywać nasze usta, dzięki czemu chroni nasze struny głosowe i chroni przed zimnem, rękawiczkach, dzięki którym nasze dłonie nie są aż tak bardzo suche i czapka, która chroni nasze zatoki, ale warunkiem jest, że musi zakrywać także nasze uszy. Nie warto bać się od czasu do czasu ją wyprać. Brudna czapka może nam wyrządzić więcej szkody niż korzyści. Oczywiście do tego ciepła kurtka, ciepłe buty i spodnie. W skrajnych przypadkach polecam zakładać spódnicę czy sukienkę haha,

WŁAŚCIWA DIETA
Co nam da jeśli będziemy opiekować się naszym ciałem tylko od zewnątrz. Nie zapominajmy o piciu dużej ilości wody (także z cytryną) czy wyciskanych soków z owoców albo warzyw. Warto włączyć produkty z witaminą C, którą można znaleść w cytrusach, szpinaku czy brokułach. Oprócz tej witaminy przyda się nam także witamina A, którą możemy napotkać w pestkach słonecznika i dyni. Warto także jeść tłuste ryby, nabiał, orzechy i zboża.

WITAMINA D
Tą witaminę wytwarza nasz irganizm pod wpływem promieni słonecznych. W jesień czy zimę brakuje nam słońca, dlatego trzeba dla organizmu samemu dostarczać tą witaminę. Można ją znaleść w kakale, rybach oraz żółtkach jaj. Ja jednak uważam, że najlepszym sposobem są zwykłe suplementy tej witaminy.

ZIMNE KĄPIELE
W zimne dni każdy ma chęć pobyć chwilę pod ciepłą wodą, żeby się ocieplić. Jednak nie jest to najlepszy pomysł. Długa i ciepła kąpiel sprawia, że zniszczeniu ulega płaszcz ochronny skóry.
Dlatego powinno się brać krótkie kąpiele przy użyciu nieco zimniejszej wody.

16 komentarzy:

  1. Nie wiedziałam o chłodnych kąpielach, raczej preferowałam gorące.
    Bardzo ciekawy post :)
    Muszę wreszcie się ogarnąć, bo ciągle choruję.

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto się cieplo ubierać :))
    Super blog!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne rady! Ja akurat nie mam dużego problemu z suchymi rękoma z czego się cieszę :D A o zimnej kąpieli jeszcze nie słyszałam, ale myślę, że coś z tym faktem zrobię :D Mój Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz super bloga <3
    Zapraszam do mnie
    Obs za obs :)

    asienkaasi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mądry post. Ja nie rozstaję się z kremem do rąk i pomadką :D

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Omg myślałam że długie gorące kąpiele są dobre zimą, a tu całe życie w kłamstwie XDD Dobrze że chociaż dobrze się odżywiam, bo w sumie przez cały rok jem rybę i brokuły < 3333

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy post obserwuje i zapraszam do mnie do obserwacji http://wikimiki654.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatny post i będę się stosować do Twoich rad, ale na zimne kąpiele się nie skuszę. Uwielbiam gorące kąpiele nawet latem, więc to byłaby dla mnie męczarnia :D
    /Agrafka
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Dużo bardzo ciekawych rzeczy !
    Zapraszam innych :
    wearehappyjulia17.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja w zime mam zazwyczaj suche dłonie i to jest masakra, ale krem zawsze przy sobie mam wiec jestem zabezpieczona :) + i woda z cytryna zawsze przy mnie :D
    sensiblees.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zimą dbam o swoją skórę dłoni i twarzy głównie, poza tym staram się pić dużo zielonej herbaty, ale także wody z cytryną ;)
    naoffashion-click

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny post :)
    Ja osobiście do ust polecam sztyft z nautrogeny u mnie sprawdza się genialnie! :D
    Nie zrezygnuję z gorących kąpieli za żadne skarby bo to uwielbiam :P
    Jestem strasznym zmarzluchem :P :)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobry post :) ja ostatnio musiałam sporo nałykać się tej witaminy D także racja :D
    Zapraszam na konkurs u mnie ;)bardzo proste zasady :)
    http://grlfashion.blogspot.com/2016/02/wholesalebuying-wishlist-konkurs-wygraj.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny pomysł na taki post :)
    Zapraszam na bloga (nowy post): http://stylessana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuje za każdy miły komentarz
♥ Spamy i brzydkie słowa nie są tolerowane

Jeśli podoba ci się tutaj: zostań na dłużej i zaobserwuj